Протидія корупції: Новини та публікації

27.08.2018
Роз’яснення стосовно застосування вимог законодавства щодо запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав і застосування обмежень щодо використання службових повноважень чи свого становища

Дирекція із запобігання і протидії корупції НАЕК «Енергоатом» звернулася до Національного агентства з питань запобігання корупції з метою отримання роз’яснення стосовно застосування вимог законодавства щодо запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав і застосування обмежень щодо використання службових повноважень чи свого становища.

Так, згідно з частиною першою статті 36 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), зокрема, посадові особи юридичних осіб публічного права, зобов’язані протягом 30 днів після призначення на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом. При цьому, в законодавстві не визначено чи зобов’язані вказані посадові особи передавати в управління належні їм підприємства та корпоративні права, у разі якщо вони були призначені на посаду до встановлення у законодавстві відповідного обов’язку.

Листом від 19.06.2018 № 31-11/27025/18 Національне агентство роз’яснило, що факт наявності корпоративних прав у тій самій сфері або суміжних, в якій посадова особа виконує свої службові повноваження, свідчить про наявність в такої посадової особи приватного інтересу, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень, що утворюватиме потенційний конфлікт інтересів. При цьому, така ситуація може призводити до виникнення у відповідної посадової особи реального конфлікту інтересів.

А тому з метою врегулювання потенційного та/або реального конфлікту інтересів необхідними діями посадової особи може бути передача з урахуванням вимог статті 36 Закону в управління іншій особі (крім членів сім’ї) належних підприємств та корпоративних прав (навіть якщо особа була призначена на посаду до встановлення в законодавстві відповідно обов’язку).

При цьому, Національне агентство наголосило, що за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку (частина перша статті 65 Закону).

Крім того, Національне агентство вказало, що у випадках, коли приватний інтерес фактично призвів до прийняття посадовими особами юридичних осіб публічного права неправомірних рішень, порушення ними обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища розглядається з точки зору наявності ознак такого кримінального правопорушення, як зловживання службовим становищем, відповідальність за яке передбачено статтею 364 Кримінального кодексу України.

12.04.2018
Завершено черговий етап подання е-декларацій

На ВП «Хмельницька АЕС» успішно завершився черговий етап подання Е-декларацій.

31 березня 2018 року завершився черговий етап подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до вимог ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції».

За результатами здійснення контролю щодо своєчасності подання декларацій відповідно до ст. 49 Закону, відділом запобігання та протидії корупції ВП ХАЕС  встановлено що всі 643 працівники нашого підприємства, які є суб’єктами декларування, вчасно подали щорічні декларації за 2017 рік.
13.02.2018
Завершення терміну дії  ЕЦП та зміна e-mail  -  найчастіші питання, що надходять до оперативного штабу допомоги суб’єктам декларування

Під час роботи оперативного штабу Національного агентства з питань запобігання корупції для допомоги суб’єктам декларування з’ясувалося, що серед  найчастіше запитуваної інформації є питання щодо дії електронного цифрового підпису (ЕЦП) та зміни електронної поштової скриньки (e-mail).


Під час роботи оперативного штабу Національного агентства з питань запобігання корупції для допомоги суб’єктам декларування з’ясувалося, що серед  найчастіше запитуваної інформації є питання щодо дії електронного цифрового підпису (ЕЦП) та зміни електронної поштової скриньки (e-mail).

Зокрема, декларантів цікавить які заходи вжити у разі завершення терміну дії електронного цифрового підпису (ЕЦП), його втрати або зміни, що робити, якщо забули пароль від електронної поштової скриньки або змінили її на іншу тощо.    

Звертаємо увагу, покрокові інструкції щодо зміни ЕЦП та e-mail розміщені на сайті Національного агентства за посиланнями:

    https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya;
    https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-pry-roboti-z-yedynym-derzhavnym-reyestrom-deklaraciy.

Тож, у випадку, якщо Ви змінили електронну поштову скриньку слід здійснити такі дії:

    авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua/ за допомогою  власного електронного цифрового підпису;
    перейти у вкладку «Мій профіль»;
    натиснути кнопку «Змінити контактні дані»;
    у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail»;
    перейти за посиланням у листі, що надійде на нову поштову скриньку («Зміна E-mail | Єдиний державний реєстр декларацій»);
    повторно здійснити вхід у Ваш персональний кабінет та перевірити вкладку «Мій профіль».

У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька. Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

Якщо, змінивши електронну поштову скриньку, Ви отримали новий ЕЦП, Вам слід:

    з нової електронної поштової скриньки написати лист на адресу електронної пошти support@nazk.gov.ua. У темі листа зазначити: змінено ЕЦП та e-mail. У тексті листа зазначити Ваше П.І.Б., ідентифікаційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та правильну (нову) адресу персональної електронної поштової скриньки;
    виконати дії, зазначені в інструкції, яку Ви отримаєте на вказаний Вами е-mail.

Через де-який час здійсніть спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП (не очікуючи підтвердження змін на пошту).

Якщо Ви отримали новий ЕЦП, при цьому не змінюючи електронну поштову скриньку, слід здійснити такі дії:

    натиснути кнопку «Я загубив/змінив свій приватний ключ» на сторінці входу до Реєстру;
    ввести електронну поштову скриньку, вказану під час реєстрації;
    перейти до поштової скриньки;
    перейти за посиланням;
    обрати АЦСК, в якому отримано новий електронний цифровий підпис;
    обирати файл приватного ключа ЕЦП та  вказати пароль приватного ключа;
    натиснути кнопку «Змінити ЕЦП».

Через деякий час здійсніть вхід до Реєстру, не очікуючи підтвердження зміни ЄЦП на пошту.

У разі виникнення додаткових питань технічного характеру просимо звертатись листом на електронну поштову скриньку Національного агентства support@nazk.gov.ua або за телефоном +38(044)200-06-62.

Також звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Нагадаємо, оперативний штаб створено у Національному агентстві з метою надання консультацій з питань подання електронних декларацій. Звернутись до штабу можна за телефонами +38(044)200-06-63, +38(044)200-06-64, +38(044)200-06-65, +38(044)200-06-62 або завітати особисто за адресою: м.  Київ, бульвар Дружби народів, 28, каб.105.

Штаб продовжить свою роботу до 1 квітня цього року.
https://nazk.gov.ua/news/zavershennya-terminu-diyi-ecp-ta-zmina-e-mail-naychastishi-pytannya-shcho-nadhodyat-do

04.01.2018


З нового року розпочинається черговий етап е-декларування!

З 1 січня 2018 року розпочався етап подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік. Відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) державні службовці, інші суб’єкти декларування, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, яку визначає Національне агентств

Ознайомитись з тим, що необхідно зробити декларанту, можна на сторінці Національного агентства з питань запобігання коруації:
https://nazk.gov.ua/news/z-novogo-roku-rozpochynayetsya-chergovyy-etap-e-deklaruvannya

04.01.2018

До уваги суб’єктів декларування!

1 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», положеннями якого було встановлено новий розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи: з 1 січня 2018 року – 1762 гривні, з 1 липня – 1841 гривня, з 1 грудня – 1921 гривня (ст. 7 вказаного Закону).

Таким чином, з 01 січня 2018 року для посадових осіб Компанії обов’язок повідомляти про суттєві зміни у майновому стані виникає у разі отримання доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, тобто 88 100 грн.

Поряд з цим, нагадуємо, що посадові особи Компанії зобов'язані подати до 1 квітня декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), шляхом заповнення її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

При цьому, звертаємо увагу суб’єктів декларування, що при заповнені декларації за 2017 рік, необхідно користуватися розміром прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня звітного року, – тобто 1600 грн.

Додатково зазначаємо, що правила заповнення декларації розміщенні на офіційному веб-сайті Компанії

http://www.energoatom.kiev.ua/ua/compliance/anticorruption/articles/46310-pravila_zapovnennya_deklaratc_za__rk/, http://www.energoatom.kiev.ua/ru/compliance/anticorruption/46283-elektronne_deklaruvannya_z__schnya__roku_onovleno/
.

Радимо також скоротитися Роз’ясненням Національного агентства з питань запобігання корупції щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю https://nazk.gov.ua/sites/default/files/roz_yasnennya_20.03.17_docx.docx.pdf

Крім того, Національним агентством з питань запобігання корупції підготовлено відео-курс з роз'ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами, який можна переглянути за посиланням https://www.youtube.com/playlist?list=PLQCyS3bbFoFeuoklIgRpc4vmWf3R7aJnk.

В Компанії також організовано роботу щодо отримання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для всіх бажаючих працівників ДП «НАЕК «Енергоатом».

В той же час, посадові особи можуть самостійно звернутися до центрів сертифікації ключів (http://nazk.gov.ua/sites/default/files/stan_sumisnosti_zasobiv_ecp.pdf). Наприклад, безоплатно отримати ЕЦП можна особисто на сайті Приватбанку (https://www.privat24.ua/#login) за таким алгоритмом: https://www.youtube.com/watch?v=p6SQHdfy4RY.

Звертаємо Вашу увагу, що після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» потрібно вказати електронну поштову скриньку, з якою зареєстрований декларант  в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП/ ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому був отриманий новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд поданої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час.

Також, зазначаємо, що одним із розділів декларації є розділ «Доходи, у тому числі подарунки», в якому суб’єкту декларування необхідно вказати отриманий (нарахований) дохід у звітному році. Для заповнення цього розділу рекомендується використовувати дані Державної фіскальної служби України. З цього приводу зазначаємо, що суб’єкт декларування має можливість отримати відомості про свої доходи он-лайн на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України створивши та направивши відповідний запит в розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету. Допоможе Вам в цьому відео, розміщене на офіційному веб-сайті підприємства http://www.energoatom.kiev.ua/ru/compliance/anticorruption/articles/46464-poluchenie_svedeniyi_o_dohodah_dlya_zapolneniya_deklaratcii/.

Новини та публікації 2017 року